سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ولو با پین خم شونده

این تجهیز در ابتدا توسط فردی بنام جولین تیلور اختراع گردید. تکنولوژی به کار گرفته شده در این تجهیز باعث مرتفع شدن بسیاری از مشکلات مربوط به دیسک‌های پاره شونده گردیده است. استانداردهای API، همچنین ASME نیز ولو با پین‌های گسیخته شونده یا پین‌های خمیده شده را، از لحاظ دقت و قابلیت اطمینان مورد تایید و تصدیق قرار داده است. این تجهیز قادر است که با فشارهای کارکردی بالاتر در دوره‌های زمانی طولانی‌ و بدون نگرانی از خرابی زودرس به عنوان یک تجهیز مناسب به کار گرفته شود.
ولوهای با پایین خم شونده تابع قانون اویلر بوده که در مورد ستون‌های فشرده مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ولوها از یک پین فلزی که به یک ستون متصل است تشکیل گردیده است. این پیستون فشار موجود در سیستم را حس کرده و نیروی حاصل از این فشار را به پین منتقل می‌کند. پین نیز در فشاری دقیقا برابر با فشار تنظیمی خود خم گردیده و همین خم شدن پین باعث حرکت پیستون به سمت بالا شده و فشار محبوس شده در داخل سیستم، سریعا تخلیه می‌گردد. تنها عضو متحرک در این ولوها فقط پیستون می‌باشد. این پیستون کاملا در محل قرار گیری خود آب‌بند بوده و تا زمانی که فشار سیستم به فشار تنظیمی پین نرسد، در محل خود ثابت مانده و هیچ گونه نشتی نخواهد داشت.
ولوهای با پین خمیده در فرایندها و سیستم‌هایی که در آنها گاز مایع باشد نیز می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. در این ولوها چون پین آنها در بیرون از سیستم فرایندی قرار می‌گیرد، لذا امکان بروز خوردگی از طرف سیال فرایندی روی آن وجود نخواهد داشت. البته معمولا جنس پین به گونه‌ای انتخاب می‌گردد که در مقابل خوردگی مقاومت کافی داشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمایید:

http://eshopsanat.com/%d9%88%d9%84%d9%88-%d8%a8%d8%a7-%d9%be%db%8c%d9%86-%d8%ae%d9%85-%d8%b4%d9%88%d9%86%d8%af%d9%87/